Vijf simpele manieren om meer aan jezelf te denken

13-04 / Goed

Aan jezelf denken is meestal een ‘slecht ding’. Je denkt dan niet aan anderen en dus zal je wel zelfzuchtig zijn. Maar, hoe meer momenten we voor onszelf creëeren, hoe meer gebalanceerd, open en gemotiveerd we in het leven staan. En dat straal je uit, waardoor anderen, als fijn bijproduct, ook blijer zijn als ze jou zien. Dus af en toe even aan jezelf denken is zo gek nog niet. Hoe? Deze vijf tips helpen je op weg.

1. Luister – Doe je ogen dicht en neem een minuutje om naar jezelf te luisteren. Wat heb je nu nodig? Waar schreeuwt je lijf om? Of waar gaan je gedachten steeds heen? Een rondje hardlopen, een boek, je iPad, een kop koffie in de stad of een douche? Make it happen!

2. Plan in – Maak ruimte in je agenda om voor jezelf te kunnen zorgen. Schrijf het op, zodat je een afspraak met jezelf maakt. Dan kan je het ook niet per ongeluk vergeten.

3. Accepteer hulp – Onafhankelijk als we willen zijn, zeggen we al snel: ‘Nee dank je’. De volgende keer dat iemand je wil helpen, zeg je gewoon eens ja. Of het nou voor een project op werk is, of bij het dragen van je spullen of het passen op je kinderen: hulp is fijn.

4. Maak jezelf mooi – Neem een bad, maak jezelf extra mooi op als je naar buiten gaat, lak je nagels of neem een massage. Het resultaat… is veel meer dan alleen een mooiere buitenkant. Je straat vanbinnen.

5. Vertel het anderen – Laat de mensen om je heen weten wat je nodig hebt om gelukkig te zijn. Ze zullen je niet alleen de ruimte geven, ze willen je misschien zelfs helpen op dit te bereiken!

Latest posts by Dominique (see all)
De Goedgevoel-nieuwsbrief!
Wil jij ook in je mail verrast worden met de best gelezen artikelen en leuke aanbiedingen?
Schrijf je dan in voor de Goedgevoel-nieuwsbrief. Onze nieuwsbrief wordt ongeveer eens per maand verstuurd.
* = verplicht veld
back to top